%0 Journal Article %A Khalajzadeh, Majidreza %A Moeen Tavakoli, Zeynab %T Teaching professional ethics by lecture method to medical laboratory staff %J Laboratory & Diagnosis %V 10 %N 40 %U http://labdiagnosis.ir/article-1-295-fa.html %R %D 2018 %K professional ethics- education-knowledge-attitude, %X موضوع اخلاق حرفه ای در آزمایشگاه پزشکی بسیار مهم و گسترده بوده و به مجموعه رفتارهای حرفه ای اعتماد آفرین و ارزشمند کارکنان در برابر بیمار و جامعه اطلاق می شود. بروز رفتارهای اخلاقی در آزمایشگاه به خودی خود امکان پذیر نبوده و نیاز مند آموزش کارکنان است. آموزش اخلاق حرفه ای می تواند منجر به تغییر در سطح دانش و نگرش و رفتار اخلاقی حرفه مندان شود. آموزش به روش های مختلف انجام شده و یکی از شیوه های رایج آموزش اخلاق حرفه ای، شیوه سخنرانی است که بر پایه آموزش نظری استوار است. برای ارزیابی تاثیر آموزش اخلاق حرفه ای و مقایسه وضعیت دانش و نگرش اخلاقی کارکنان آزمایشگاه، این پژوهش با همکاری 24 نفر از کارشناسان علوم آزمایشگاهی به شیوه مداخله آموزشی و با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت. نتیجه اینکه، برگزاری جلسات آموزش اخلاق حرفه ای به شیوه سخنرانی قادر است ضمن تامین رضایتمندی فراگیران، سطح دانش و نگرش اخلاقی پرسنل آزمایشگاه را ارتقا دهد. %> http://labdiagnosis.ir/article-1-295-fa.pdf %P 26-29 %& 26 %! %9 Review %L A-11-25-237 %+ Medical ethicist, Iran university of Medical Sciences, Tehran, Iran %G eng %@ ISSN 2252-066X %[ 2018