[صفحه اصلی ]   [Archive]  
بخش‌های اصلی
آخرین شماره::
آرشیو نشریه::
آرشیو مقالات ::
ثبت نام و اشتراک::
ارسال مقاله::
درباره ما::
تماس با ما::
جستجوی پیشرفته::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 6، شماره 24 - ( 6-1393 ) ::
جلد 6 شماره 24 صفحات 31-23 برگشت به فهرست نسخه ها
مشتری مداری در آزمایشگاه: ضرورت یا اختیار
محمود جاوید 1، فریبا قدیانی2 ، ارجاسب احمدی1
1- مدیریت درمان تامین اجتماعی شهرکرد
2- آزمایشگاه پزشکی مهر شهرکرد
چکیده:   (8566 مشاهده)
در دنیای رقابتی امروز آزمایشگاه هایی که از منظر سنتی به مفاهیم مشتری، کیفیت، رقابت، تبلیغات، تنوع آزمایش ها و ... می نگرند، علاوه بر عدم کسب موفقیت، سرمایه های خود را هم از دست می دهند. امروزه "مشتری" هدف خدمات آزمایشگاه و "مشتری مداری" پایه و اساس فعالیت آزمایشگاه ها تلقی می شود به طوری که کیفیت ارایه خدمات بر اساس بر آورده ساختن نیازها و انتظارات مشتری تعریف می گردد. آزمایشگاه ها با هر هدفی که تشکیل شده باشند، ملزم به جلب رضایت مشتریان و مدیریت نمودن ارتباط خود با آنان هستند. این الزام از دستورات الهی در حفظ کرامت انسان ها، قانون، انگیزه های اجتماعی، حفظ و تامین منافع آزمایشگاه به منظور کسب سود مناسب ناشی می شود. مشتری مداری در بازار رقابت، الزامی برای بقاء آزمایشگاه های پزشکی، ارزش نهادن به انسان، تامین خواست ها و نیاز های اوست. از طرفی این الزام درباره آزمایشگاه هایی که به گونه انحصاری در بازار حضور دارند همچنان به قوت خود باقی می ماند. در این بحث در خصوص انواع مشتری، نیاز ها و انتظارات مشتریان (نظیر: رفتار مناسب، سرعت ارایه خدمات، اجرای قوانین، صحت و اعتبار خدمات آزمایشگاهی و زیبا سازی محیط)، رضایت مشتری و تاثیر رضایت مشتری بر فرآیند های آزمایشگاه و بالاخره تاثیر وفاداری مشتری در بقای یک آزمایشگاه پزشکی می پردازیم.
واژه‌های کلیدی: مشتری مداری، آزمایشگاه پزشکی، رضایت مشتری، نیاز مشتری
متن کامل [PDF 938 kb]   (5677 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: علوم آزمایشگاهی
دریافت: 1393/8/3 | پذیرش: 1393/8/3 | انتشار: 1393/8/3
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Javid M, Ghadyani F, Ahmadi A. customer Centeredness in medical laboratories: A necessity or an option. 3 2014; 6 (24) :23-31
URL: http://labdiagnosis.ir/article-1-54-fa.html

جاوید محمود، قدیانی فریبا، احمدی ارجاسب. مشتری مداری در آزمایشگاه: ضرورت یا اختیار. نشریه آزمایشگاه و تشخیص. 1393; 6 (24) :23-31

URL: http://labdiagnosis.ir/article-1-54-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 6، شماره 24 - ( 6-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Laboratory and Diagnosis
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645